Google+

Maak je eigen tomben in De Sims 3 Wereldavonturen (deel 1)

dinsdag, september 22, 2009 - 23:00

TIP 1: Je kunt kelders niet direct onder zwembaden of vijvers bouwen. Als je boven de grond aan het bouwen bent, dan helpt het om alvast rekening te houden met trappen waarmee je kunt afdalen in kelders. Zo hoef je de boel straks niet weer helemaal te verbouwen! Je kunt in Kopen het menu met speciale voorwerpen openen en naar wens sorteren door de cheatbalk weer te geven (met Shift + Ctrl + C) en 'buydebug' in te voeren. Met deze nieuwe sorteermogelijkheid kun je nieuwe tombevoorwerpen uitkiezen, zoals vloervallen, vloerschakelaars, duikputten en meer!


The Sims 3 World Adventures

Jouw handleiding om tomben van vier (of minder) niveaus, vuur, stoom, vallen, verborgen schatten, geheime trappen en meer te maken.

Door tomben te bouwen kun je op geheel nieuwe wijze Bouwen en Kopen in De Sims 3 Wereldavonturen. Voor het eerst kunnen de Sims nu ook op avontuur gaan. We zullen hier een aantal van de vele tombevoorwerpen beschrijven. Bovendien zullen we je een handige tip geven. De volgende keer zullen we nog meer tombevoorwerpen, voorbeelden van hoe vallen geactiveerd worden en geactiveerd gedrag beschrijven. Verder zullen we je dan nog meer tips geven. Tijd om aan de slag te gaan!

HET MAKEN VAN TOMBEN IN DE SIMS 3 WERELDAVONTUREN
Het spel heeft veel verschillende hulpmiddelen, unieke voorwerpen en updates voor voorwerpen uit De Sims 3 te bieden, waarmee je dodelijke catacomben, prachtige grafkelders en wonderlijke grotten vol schatten kunt ontwerpen. Zo is er nieuw Keldergereedschap en zijn er speciale voorwerpen te vinden in het Koopmenu. Verder zijn er nieuwe interacties beschikbaar tijdens Kopen.

Van boven tot onder kun je kelders bouwen van maximaal vier verdiepingen met ondergrondse kamers. Ieder kelderniveau kan net zo groot zijn als de oppervlakte van de volledige kavel. Door deze kelders slim vorm te geven en trappen te plaatsen, kun je een ondergronds netwerk bouwen. Laat je Sims deze bolwerken vol kronkelende gangen en duistere hoekjes vervolgens verkennen.

Een aantal van de vele tombevoorwerpen en tombeverbeteringen:

  • Tombevoorwerp (mist): Dit tombevoorwerp is heel belangrijk en zal vaak in iedere ruimte in een tombe geplaatst worden. Dit tombevoorwerp veroorzaakt de "mist" die de ruimten die nog niet verkend zijn voor de speler verbergt. Zo kun je je Sims echt op ontdekking uit laten gaan in nieuwe tomben en extra spanning veroorzaken. De "mist" zal in een kamer optrekken als een Sim de ruimte door een deur betreedt, in een nieuwe ruimte afdaalt via een trap, door een boog in een nieuwe ruimte terechtkomt, of als een Sim bij een raam dat uitkijkt op een kamer vol mist de interactie 'Doorheen kijken' uitvoert. Het toevoegen of verwijderen van mist is ook een vorm van geactiveerd gedrag.
  • Vloerschakelaar De vloerschakelaar is een klassiek avontuurlijk spelvoorwerp. Het is een klein voorwerp van één vloertegel groot. Sims kunnen hier op gaan staan, of er standbeelden naartoe duwen. Door op de schakelaar te stappen, of er juist vanaf te stappen, kunnen er allerlei dingen in gang gezet worden die verbonden zijn aan geactiveerd gedrag. Je kunt vloerschakelaars instellen zodat ze Verschijnen of Verdwijnen.
  • Muur- en vloervallen: Deze twee vallen zijn heel verschillend. Ze bestaan uit verschillende voorwerpen die aan de muur of op de vloer geplaatst kunnen worden. Ze kunnen ingesteld worden om vuur, pijltjes, stoom of elektriciteit naar nietsvermoedende Sims te schieten. De vallen kunnen in verschillende toestanden verkeren. Zo kunnen ze verstopt en inactief staan, op scherp en zichtbaar liggen, verborgen en op scherp staan of verborgen dingen afvuren. De verschillende toestanden kunnen geactiveerd worden als Sims er overheen wandelen, of als geactiveerd gedrag. Vallen kunnen Sims in lichterlaaie zetten of hen bewusteloos slaan. Maar je kunt op verschillende manieren met vallen omgaan. Sims kunnen ze onschadelijk maken door eraan te sleutelen of er standbeelden naartoe schuiven, om ze zo onschadelijk te maken. Met water kun je een vuurval onschadelijk maken. Het wordt pas echt interessant met een stoomval in de buurt, waar water uitkomt! Sims kunnen als ze doorweekt zijn ongedeerd door een vuurval lopen. Experimenteer er maar op los en bedenk je eigen puzzels!
  • Duikput: Duikputten zijn hele spannende tombevoorwerpen. Sims kunnen er gebruik van maken om doorweekt te worden, waardoor ze immuun zijn voor vuur. Ook kunnen ze zichzelf hiermee doven als ze in brand staan. Je kunt op de bodem van duikputten een verborgen schakelaar plaatsen, waarmee iets geactiveerd kan worden. Je kunt ook altijd schatten op de bodem van de put leggen. Een ander leuk element is dat je de kleur van het water in kunt stellen. Zo kun je in vuurtomben kiezen voor bloedrood water en in een tombe met een gifthema kun je het water gifgroen maken. Duikputten zijn het leukst als ze als portalen fungeren. Duikputten die als portaal zijn ingesteld, zijn verbonden met andere duikputten. Sims zullen helemaal tot de bodem afdalen en vervolgens weer bovenkomen in de dichtst bijzijnde duikput op dezelfde verdieping. Het is ook mogelijk om een duikput in te stellen als überduikput. Met deze mogelijkheid kun je een naam toewijzen, zodat je precies kunt bepalen waar Sims die erdoorheen gaan weer op zullen duiken. Zo kunnen Sims zelfs naar verschillende kavels over de hele wereld getransporteerd worden. Zo kun je unieke toegangspunten creëren voor tomben op eilanden en andere gebieden die op geen enkele andere manier toegankelijk zijn.
  • Schatkist: De beste reden om tomben te verkennen, is het vinden van een flinke schat. Door middel van schatkisten kun je verschillende schatten, sleutels, troep en alles wat je maar kunt bedenken in je tomben verstoppen. Door schatkisten te openen of een sleutelsteen te gebruiken kun je ook dingen in gang zetten. Dit kan ingesteld worden als geactiveerd gedrag.
  • Sarcofaag: De sarcofaag kan gebruikt worden als grote, rijkelijk versierde schatkist, verstopplaats, slaapplaats en zelfs een O jaa!-plek. Maar wat nog spannender is, is dat je er mummies uit tevoorschijn kunt laten komen. Mummies zullen door tomben struinen en op zoek gaan naar nietsvermoedende Sims, zodat ze die aan kunnen vallen en kunnen vervloeken (ieks!). Door mummies worden tomben gevaarlijker en spannender om te verkennen.
  • Fakkelschakelaar: De fakkelschakelaar is net als de vloerschakelaar een voorwerp waarmee Sims geactiveerd gedrag in gang kunnen zetten. Sommige schakelaars kun je activeren, terwijl andere schakelaars juist nep kunnen zijn. Hierdoor moeten spelers de omgeving zorgvuldig bestuderen. Het is mogelijk om de kleuren van het schijnsel van de fakkel in te stellen. Zo kunnen ontwerpers van tomben hints en aanwijzingen geven om puzzels op te lossen. Of je kunt gewoon de sfeer in een tombe veranderen!
  • Beweegbare standbeelden: Beweegbare standbeelden zijn ook klassieke avonturenvoorwerpen. Ze kunnen bovenop vallen geduwd worden om de vallen zo uit te schakelen, maar ze kunnen ook slim door een doolhof geduwd worden, om zo een weg vrij te maken. Ze worden meestal gebruikt in combinatie met een vloerschakelaar. Vloerschakelaars kunnen dusdanig ingesteld worden dat ze geactiveerd worden wanneer een Sim erop stapt, maar weer inactief worden als de Sim er weer vanaf stapt. Dat betekent dat een Sim er een standbeeld op moet duwen, om er zo voor te zorgen dat de vloerschakelaar actief blijft. Je kunt beweegbare standbeelden instellen als stiekem beweegbaar (ze moeten geïnspecteerd worden), zichtbaar beweegbaar (geen inspectie nodig) of niet beweegbaar.
  • Verborgen trappen: Trappen uit De Sims 3 kun je nu instellen als zijnde verborgen. Dit is geactiveerd gedrag, zodat je met behulp van een schakelaar een trap kunt weergeven of verbergen. Met verborgen trappen kun je spelers goed verrassen. Net als ze denken dat er geen uitweg meer is, kunnen ze door een schakelaar om te zetten een trap tevoorschijn toveren!

Houd je ogen open voor nog meer details over het creëren van tomben in De Sims 3 Wereldavonturen, zoals nog meer details over tombevoorwerpen, schakelaars en geactiveerd gedrag. Nu krijg je nog een tip van het team van ontwikkelaars. Het avontuur komt eraan... de game zal op 17 november 2009 uitkomen.

Nieuwsarchief